Instagram (IG) již dávno není platformou jen pro teenagery, kteří jej používali a stále používají zejména pro uploadování  svých selfie. Instagram pro mnoho firem představuje základní stavební kámen online reklamy. Instagram nicméně není jen o postování hezkých fotek, naopak by sdílené příspěvky měly mít koncept, ucelenost, řád a nápad jak zaujmout.

Osobně jsem zastánce názoru, že pokud chcete zaujmou zákazníka (to platí zejména v rámci B2C komunikace), je potřeba vytvořit potřebný „wow efekt“ tak, aby měl cílový zákazník chuť se podívat nejen na feed či IG story, ale hlavně navštívit Váš web a následně Vámi propagovaný produkt zakoupit.

Podle dostupných dat statistiky z roku 2018  aplikaci Instagram na celém světě používá více než miliarda lidí, z toho více jak 500 milionů každý den. 71 % z nich je ve věku do 35 let. 50 % lidí sleduje minimálně jednu firmu a 83 % objeví nový produkt právě na této sociální platformě. Když srovnáme Facebook a Instagram, tak Instagram generuje hned čtyřkrát více sociálních interakcí než Facebook. 

Dost bylo čísel, věnujme se nyní nejčastějším chybám na Instagramu. Než probereme tvorbu feedu jako takovou, věnujme se věcem, na které není dobré zapomínat. V první řadě je potřeba určit, co od Instagramu očekáváme a koho chceme Instagramem oslovit. Následujících několik bodů popisuje nejčastější uživatelské chyby:

#1 Nepoužívání IG stories

Velké množství firem v současné době nevyužívá stories a pokud ano, tak velmi zřídka, nepravidelně a jednorázově. Právě ukládáním do výběrů, které nám IG nabízí, můžete své produkty roztřídit do kategorií s hezkými a jednotnými náhledy, což dodá Vašemu Instagramovému účtu potřebný šmrnc.

#2 Nepoužívaní placené propagace

Neexistuje nic horšího, než když Váš Instagram, kterému věnujete spoustu času a vypilujete jej do posledního detailu, nikdo nesleduje. I když budete mít nejlepší Instagramový účet na světě, ale nikdo o něm nebude vědět, bude Vám pravděpodobně takový účet k ničemu. Proto je dobré, minimálně na začátku, investovat do vhodně zvolené reklamy a dostat tak první sledující na Váš Instagramový profil.

#3 Špatné cílení

Počet uživatelů, kteří používají Instagram, roste každým dnem stejně jako počty firem, které se jej rozhodly používat. Pokud nebudete cílit na tu správnou skupinu, tak Vaše práce popřípadě i kredit vložený do sponzorovaných příspěvků padne vniveč.  

Adam Doležal

Author Adam Doležal

More posts by Adam Doležal

Join the discussion 5 komentářů

Leave a Reply

2019 INNET CORP. Všechna práva vyhrazena.